Calitatea provine din natura.......
fumusetea din inima

vineri, 16 ianuarie 2015

Funny and healthy


  Pana sa pot trece la urmatorul pas in crearea culorilor naturale in sapun (astept sa se termine infuzarea unui ulei :) ) ..am zis sa raspund la una dintre intrebarile care mi se tot pun: " Cum iti colorezi natural parul? " Exista multe posibilitati .. (plantele sunt pe primul plan :)..  dar azi o sa va arat o metoda folosind argilele.

  Ce este argila de fapt ? Un pamant provenit din descompunerea rocilor , pamant care prin compozitia sa bogata in siliciu, magneziu, calciu, sodium, fier, galiu si multe alte microelemente este pentru organism remineralizant, reechilibrant si antitoxic.

 Pentru par ..ce sa va zic ..unul dintre cele mai bune tratamente posibile ..binenteles folosita cum trebuie alaturi de uleiuri si plante ..

  Dar azi o sa vedeti cum o folosesc eu pentru colorare. Din start mentionez ca nu o sa aveti culorile acelea stridente obtinute cu vopseaua din comert  :)) ..dar ..cred ca ar fi bine sa va ganditi ce alegeti : sanatate sau ...

  Ce avem nevoie ? Argila . Azi am folosit argila speciala din zona muntilor Padurea Craiului. La fel de bine puteti folosi argila alba (caolin) sau argila rosie ..depinde ce culori vreti sa realizati ..


 Ulei presat la rece ..  Azi ..de masline extravirgin. Turnam incet pana obtinem o pasta mai tare


Bun..  acum depinde de culorile pe care le dorim ..azi am folosit putina argila verde :



 Putina pudra de rooibos (Aspalathus linearis)



 Si pudra de zmeura (Rubus idaeus)



 Ce facem mai departe ? Ne punem manusile (voi :)) ..pentru ca mie imi place sa ma "murdaresc" ..imi tratez si mainile cu ocazia asta ) si luam in palma putina compozitie careia ii dam orice forma vrem


 Si o punem la uscat. Cand se usuca complet arata ca o creta colorata ..v-am pozat niste bucatele uscate deja ..si folosite ..


 Cum procedam ? umezim parul si apoi plimbam "creta" din argila pe cate o suvita ... uscam ..si gata

Atentie: culoarea argilei in stare umeda este mult mai inchisa decat atunci cand se usuca ..asa ca, daca vreti un albastru spre negru de exemplu ,  folositi pudra de indigo ( Indigofera tinctoria) in cantitate egala cu cea a argilei.

Deci azi ..mi-am facut niste suvite cu ce aveam uscat deja ..


 Mie nu-mi plac culorile stridente ..dar voi puteti sa va faceti de la alb la roscat si chiar negru .

Dezavantaje ? Da. Dupa doua spalari dispare aproape toata culoarea. Eu nu le numesc dezavantaje de fapt . Pana la urma pot sa am saptamanal alta culoare la par fara ca acesta sa-mi fie afectat ..din contra ..il hranesc, il vindec ..ii ofer sanatate ..

Si pentru ca sigur va ramane cate putina pasta ..nu o aruncati..adunati-o , adaugati putina pudra din radacina de urzica si radacina de brusture, inca putin ulei de masline extravirgin si putin ulei de argan ...




 ...  si va faceti una dintre cele mai bune masti posibile pentru par pe care ar trebui sa o aplicati ..



  .. cu cea mai mare incredere ..iar cine va spune ca argila cu uleiurile va lasa parul gras va minte clar :)) ..clatit cum trebuie , cu un balsam natural sau chiar si cu arhicunoscutul otet de mere cu miere dizolvat in apa ..parul capata sanatate .

 
 O zi frumoasa !
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu